ببینید | انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود
مصطفی پورمحمدی در برنامه میزگرد فرهنگی:

ببینید | انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود

مسعود پزشکیان در برنامه میزگرد فرهنگی:

ببینید | باور من به فرهنگ دستورالعملی‌ است که حضرت علی (ع) به مالک اشتر دادند

مسعود پزشکیان گفت: باور من به فرهنگ دستورالعملی‌ است که حضرت علی(ع) به مالک اشتر دادند.
مسعود پزشکیان گفت: باور من به فرهنگ دستورالعملی‌ است که حضرت علی(ع) به مالک اشتر دادند.
کد خبر: ۱۴۶۱۵۹۵
تعداد بازدید : 30

حق نداریم مردم را ناراضی نگه داریم؛ باید برای قومیت‌ها و همه مناطق عدالت را برقرار کنیم

تعداد بازدید : 12
 
بهشتی مشاور پزشکیان در میزگرد فرهنگی: تعداد هنرمندانی که الان در قوه قضاییه پرونده دارند از تعداد پرونده‌های غارتگران بیت‌المال بیشتر شده است
 
تعداد بازدید : 12
 
با هرگونه اخراج اساتید مخالفم
 
تعداد بازدید : 14
 

محمد بهشتی: برخی محتواهای شبکه‌ نمایش خانگی ابتذال را شرمنده کرده‌اند

تعداد بازدید : 14
 
چون نمی‌خواهیم فساد و تخلف آشکار شود، جلوی رسانه‌ها را می‌گیریم
 
تعداد بازدید : 11
 
 

پزشکیان: جبهه اصلاحات من را معرفی کرده و گفته قبولت داریم

تعداد بازدید : 9
 
خط قرمز من در انتصابات اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری است
 
تعداد بازدید : 15
 
 دعوای ما با یکدیگر دعوای قدرت است دعوای خدمت نیست
 
تعداد بازدید : 10
 
سوال کارشناس میزگرد فرهنگی: آیا امید داشته باشیم مدارس نمونه دولتی در دولت شما احیا شوند؟
 
تعداد بازدید : 13
 
 
در حکومت جایی برای اقوام و اقلیت‌ها وجود ندارد
مجری مناظره: این دیدگاه شماست برخی اعتقاد دارند اقلیت‌های قومی تصدی‌های مختلف داشته و خواهند داشت
پزشکیان: شما فقط باید گوش کنید نظر دادن شما مداخله است
 
 
تعداد بازدید : 13
 
 
اسفندیاری کارشناس میزگرد فرهنگی: آقای پزشکیان، کسی که کنار شما نشسته است به دلیل تخلف از دانشگاه اخراج شده است
 
تعداد بازدید : 19
 
پرتاب هاشف توسط کارشناس پزشکیان
 
تعداد بازدید : 24
 
خروج کارشناس پزشکیان از میزگرد فرهنگی 
 
تعداد بازدید : 23
 
واکنش پزشکیان به رفتار مشاور خود
 
تعداد بازدید : 16
 
 

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد با دیگر نامزدهای انتخاباتی این دوره، اظهار داشت: باور و اعتقاد من، دستورالعمل و نامه حضرت علی (ع) به مالک است که اگر عمل می‌کردیم این بلاها سر ما نمی‌آمد نامه‌ای که می‌گوید بر اساس تقوا عمل کند و جلوی نفس خود را بگیرد. شاخص خوب و بد بودن این است که ببینی مردم در مورد تو چه می‌گویند. انصاف را در مقابل آنچه دوست داری و نداری مراعات کن. با تمام وجودت به این مردم عشق بورز و با آنها حسن برخورد نکن و مانند حیوان درنده به جان آنها نیافت.

وی عنوان کرد: مردم یا در دین با تو برابرند یا در خلقت. با مردم، با گذشت و محبت رفتار کن. وقتی عفو می‌کنی هرگز پشیمان مباش. زشت با مردم برخورد نکن وقتی می‌دانی می‌توانی با گشایش برخورد کنی. هرگز نگو امیر هستم و مردم باید از من اطاعت کنند. این ادبیات قلب را تیره، دین را تضعیف و تغییر و دگرگونی را نزدیک می‌کند. حضرت علی خدا را یک طرف و مالک و دار و دسته‌اش را یک طرف و می‌گوید هر چه برای خودت خواستی برای خدا هم بخواه.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما منطقه قوی‌تر و ضعیف‌تر نداریم. همه مثل هم هستیم. دولت اگر ندارد نباید برای خودش هم داشته باشد. انصاف را رعایت کن. به عنوان حزب و گروه وقتی به قدرت می‌رسم آدم‌های خودم را استخدام می‌کنم و دوست خودم را تحویل نمی‌گیرم. عده‌ای را تهدید خود می‌دانیم. حاکمیت همه فرصت است و تهدید زمانی ست که غیر منصفانه رفتار کنیم. می‌فرمایند اگر با انصاف با مردم برخورد نکنید مردم و در نهایت خدا با تو دشمن می‌شوند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: این ظلم است که خودی را استخدام می‌کنیم و پست و مقام را به آدم‌های خودمان می‌دهیم. چرا در این جامعه فقط یک گروه خاصی باید در قدرت باشند؟ یعنی اینها دانا در هستند؟ وقتی ظلم می‌کنیم خدا با ما دیمن می‌شود. آنچه ما را از جامعه جدا می‌کند رفتار ما است.

وی افزود: چیزی که بیشتر از همه باید دوست داشت وسط حق و عدلی است که شامل همه شود و شاخص آن رضایت مردم است. خواص پر مدعا هستند و طلب زیاده می‌کنند. ستون‌ها و پایه‌های دین و لشکر و عِده و عُده مردم هستند نه خواص. تو باید با مردم باشی.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اینکه با مردم برخورد خشن می‌کنیم و به زور می‌خواهیم باوری را در مردم تزریق کنیم دستور دین و پیامبر است؟ از کجا آوردیم؟ ما حق نداریم به مردم دستور دهیم. دلیل اینکه اینها صالح هستند با ما صالح هستیم این است که مردم از ما چه می‌گویند. هم رضایت مشتری است و برای ماندن باید مشتری را راضی نگه داریم. مشتری ما مردم هستند. در مورد قومیت‌ها و مناطق حق نداریم یکی را خوب و دیگری را بد ببینیم.

وی عنوان کرد: قرآن می‌گوید تابع نفس خود نباش که به عذاب الیم گرفتار می‌شوی. ما روز قیامت را فراموش کردیم. تمام تلاش‌های ما در دنیا برای مادیات است. اگر بر اساس عدالت رفتار کنیم این جامعه با عشق پست حاکمان خواهد ایستاد. اینکه عده‌ای راحت زندگی کنند و عده‌ای نان شب نداشته باشند تبعیض است و باید آن را از بین ببریم. خدا وکیلی ما اینچنین رفتار می‌کنیم؟ ما انصاف را در مورد مردم رعایت نمی‌کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر من طبق آنچه خدا گفته هیچ فرقی میان آنچه علم ثابت می‌کند و ما به دست می‌آوریم وجود ندارد.

در ادامه محمد بهشتی یکی از همراهان این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به شکل تخصصی‌تر شیوه مدیریت ما نواقصی دارد و مشکلات امروز ما محصول سوء مدیریت است. تا قبل از دهه ۷۰ می‌شد هر کشوری را در شکل قرنطینه مدیریت کرد. از بعد آن مرزها برداشته شد و ما از همان زمان تا به امروز متاسفانه زیر بار آن تغییر و تحول نمی‌رویم و می‌خواهیم با الگوی شکل قرنطینه کشور را مدیریت کنیم. ما جلوی سیل سیم خاردار کشیده‌ایم. سیل به مسیر خود ادامه می‌دهد فقط ما دست و بال خود را زخمی می‌کنیم. در حوزه اینترنت قصد هر چیزی کنیم به آن دست پیدا می‌کنیم. حتی در حوزه سمعی بصری هم همین هست. در بحث سلبی موفق نبودیم.

وی افزود: در بخش ایجابی هم اگر اصول رعایت شود ما توانستیم در پیشخوان بسیاری از کشورها حضور داشته باشیم. ترکیه و کره جنوبی بر پیشخوان فرهنگی ما حضور دارند و ما فرصت‌های بزرگ و فرصت در اختیار خود را از دست دادیم. ما هیچ موفقیتی نداشتیم و بیشترین آسیب را به مملکت خود زدیم. مدیریت را در شرایط غیر قرنطینه هم می‌شد انجام داد.

همراه این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در شرایط قرنطینه شما با نهی و سانسور مدیریت می‌کنید و در شرایط غیر قرنطینه جایگاه شما حمایتی است. وزارت ارشاد که نهاد مأمور است ضابط قوه قضاییه و نامه رسان نهادهای امنیتی نسبت به هنرمندان شده است.

بهشتی اذعان داشت: ما آثار فعلی را حتی مبتذل نمی‌دانیم اینها ابتذال را هم شرمنده کردند. ما با سوء مدیریت این شرایط را رقم زدیم. به شهادت تاریخ پیش از انقلاب کشور ما تواناترین کشور در تولیدات فرهنگی بوده است. امروز صنعت سینما تعطیل است. چهار تا سلبریتی را نمی‌توان نماینده سینما دانست. ما باید بپذیریم شرایط قرنطینه تمام شده است. ما نمی‌توانیم با سانسور مسایل را حل کنیم. چرا هنرمندان ما باید کوچ کنند؟ ما یک سرمایه بزرگ را از دست دادیم. تجدید نظر در این سیاست‌ها و ایجاد الگوی مدیریت جدید اهمیت دارد. ما خیلی فرصت‌ها را از دست دادیم اما هنوز امکان تغییر مسیر هست.

بر اساس این گزارش، سید محمد بهشتی و محمد فاضلی همراهان او در این میزگرد هستند. شهاب اسفندیاری، حسین انتظامی هم کارشناسان تخصصی میزگرد فرهنگی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها